El grup de 5è hem fet una sortida ben especial a Sant Fruitós del Bages, on hem pogut viure com si fóssim a l’edat mitjana! Ens hem posat a la pell de pagesos, nobles i monjos per entendre com era la vida fa més de 800 anys.
Amb jocs i gimcanes, hem après que no tothom vivia igual: els nobles tenien molts privilegis, terres i poder; els monjos vivien en monestirs i es dedicaven a pregar i estudiar; i els pagesos treballaven de sol a sol per poder sobreviure. Ens ha sorprès molt veure com eren de diferents les seves vides!
També hem visitat el Monestir de Sant Benet, un lloc espectacular ple d’història. Caminant pels seus passadissos, hem escoltat sons del passat i hem recorregut espais com el claustre i l’església, tot descobrint com hi vivien els monjos i quines eren les seves rutines.
Ha estat una sortida molt enriquidora que ens ha permès aprendre història d’una manera totalment diferent: jugant, experimentant i, sobretot, vivint-la en primera persona.